23948sdkhjf

Svenska whiskymakaren byter vd

Med Oskar Kalmaru som vd ska Agitator fortsätta expansionen inom och utanför Sverige.

Det Arbogabaserade whiskyföretaget Agitator lanserade sin första produkt våren 2021. Whiskymakaren, som hittills letts av Björn Lönnberg, byter nu vd lagom till vårens lanseringar. 

Den nya vd:n Oskar Kalmaru kommer närmast från en roll som seniorkonsult på kommunikationsbyrån Gullers Grupp och har tidigare drivit startup-bolag i teknikbranshcen både i Sverige och USA.

– Agitator är ett av de mest spännande svenska varumärkena som finns att jobba med. Med en riktigt bra produkt har man på kort tid etablerat sig som en viktig aktör på marknaden. I varumärket finns en tydlig ambition om att tänka om och tänka nytt, vilket också har bevisats i innovativa produktionsmetoder och nya smaker. Jag ser fram emot att bygga vidare på de grunderna tillsammans med teamet på destilleriet i Arboga och kontoret i Stockholm, säger Oskar Kalmaru.

Den nya vd:ns främsta uppgift blir att leda den fortsatta expansionen av Agitator.

– Vi är mycket entusiastiska över att kunna tillsätta en vd med den bakgrund som Oskar har. Hans erfarenheter från tillväxtbolag i Sverige och internationellt blir oerhört värdefulla när vi nu tar nästa steg i vår expansion, säger Håkan Jarskog, vd på moderbolaget Nordic Whisky Capital.

Oskar Kalmaru tillträder som vd den 6 mars 2023. i Samma veva går Björn Lundberg vidare till ett nytt uppdrag i branschen. 

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Deras satsning på husman går hem – ser ”vikande trend” för vego
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Efter plötsliga avhoppet – han föreslås som ny ordförande för Veg of Lund
Veg of Lunds styrelseordförande lämnar med omedelbar verkan – ”Hade lite olika bilder”
Stopp för kylda färdigrätters positiva utveckling – mackor och sallader lockar mer
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.125