23948sdkhjf

Ekoböndernas nya drag för att få upp försäljningen

Ekologiska Lantbrukarna lanserar “Ekolyftet i butik” för att vända den negativa utvecklingen. 

Försäljningstappet i dagligvaruhandeln har fått Ekologiska Lantbrukarna att utveckla sitt ”Bonde i butik”-koncept. Intresseförening har meddelat att de nu kommer att genomföra flera butiksaktiviteter i Västra Götaland där konsumenterna kommer att få möta ekobönder och höra om kategorins förtjänster. Något som de sedan hoppas kunna sprida till andra delar av landet.

– Nyttan av ekobondens arbete sträcker sig över hela samhället, men många konsumenter har lite kontakt med oss producenter. Nu hoppas vi att fler får möta en lokal ekobonde och på så sätt får upp ögonen för alla de mervärden som ekologiskt lantbruk skapar, säger Tina Åkesson som är ekolantbrukare i Lödöse och som deltar i projektet.

I samband med butiksbesöken ska en dialog även föras med personalen. Målet är att skapa relationer mellan ekobönder, dagligvaruhandeln och konsumenterna. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Deras satsning på husman går hem – ser ”vikande trend” för vego
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Efter plötsliga avhoppet – han föreslås som ny ordförande för Veg of Lund
Veg of Lunds styrelseordförande lämnar med omedelbar verkan – ”Hade lite olika bilder”
Stopp för kylda färdigrätters positiva utveckling – mackor och sallader lockar mer
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.14