23948sdkhjf

Efter namnbytet – så kommer Herrljunga Dryckers cider att se ut

Herrljunga Cider får ett ansiktslyft efter att bolaget bytt namn.

I slutet av januari meddelade Herrljunga Cider att bolaget skulle byta namn till Herrljunga Drycker. I samband med namnbytet meddelade bolaget också att Herrljunga Cider skulle leva kvar som ett eget varumärke – och nu är det klart hur varumärkets nya grafiska profil ska se ut. Bland annat kommer cidern numera att säljas i glasflaska med champagnekork och i mindre burkar.

– Vi ser att zero- och lågkaloriprodukter efterfrågas i större utsträckning. Sedan vet vi också att många både yngre och äldre efterfrågar mindre förpackningar. Nästan 2 miljoner svenskar lever i ensamhushåll idag och det är en viktig grupp för oss. Som marknadsledande aktör är det självklart för oss att försöka tillgodose konsumenternas önskningar, säger Nina Hagman, marknads- och innovationschef på Herrljunga Drycker, i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Deras satsning på husman går hem – ser ”vikande trend” för vego
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Efter plötsliga avhoppet – han föreslås som ny ordförande för Veg of Lund
Veg of Lunds styrelseordförande lämnar med omedelbar verkan – ”Hade lite olika bilder”
Stopp för kylda färdigrätters positiva utveckling – mackor och sallader lockar mer
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.125