23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

En exakt prognos är guld värd

Det märks på resultatet när en leveransprognos är helt rätt, för det säkrar försörjningen och gör arbetet mer effektivt.

Det är mycket vi själva inte kan råda över.

Priserna på frakt från Kina går upp och ner. Detsamma gäller skördarna i Sydamerika och gaspriserna i Europa.

Men en sak kan vi bestämma över själva, och det är hur väl och hur omsorgsfullt vi kommunicerar med varandra. Och det kan också ha ett stort värde för resultatet.

Samtal skapar gemensamt värde
Det gäller exempelvis de leveransplaner för ingredienser och förpackningar som Procudan avtalar med sina kunder. Båda parter har nämligen glädje av att kunna anpassa och reagera när behov förändras och möjligheter uppstår.

Det är bland annat den lärdom Davy Rasmussen och Cecilie Hansen tar med sig när deras praktiktid på Procudan tar slut nästa år.

De har nämligen haft i uppgift att kontakta kunderna för att hålla leveransplanerna uppdaterade.

– Vår roll är att vara proaktiva vad gäller att följa upp på våra kunders prognoser, så att vi hela tiden stämmer av vårt lager och är säkra på att kunna leverera i tid. Ju bättre det fungerar, desto bättre är det både för kunderna och för oss, säger Cecilie Hansen, som läser till handelsekonom på UCL i Vejle.

Ligg i framkant och se möjligheter
Kunderna behöver stabila, pålitliga leveranser. Det ska Procudan kunna leverera, samtidigt som lagret också ska hållas helt uppdaterat enligt kundernas önskemål.

– Om det uppstår ett nytt behov i samband med en leverans kan vi snabbt se vad vi har på lager och hitta en lösning åt kunden. Den överblick vi har kan vi använda för att ligga i framkant och se möjligheter, säger Davy Rasmussen, som precis som sin med-praktikant läser till handelsekonom, dock på Erhvervsakademi Dania i Horsens.

Deras praktiktid är förlagd till Procudans bultande hjärta, nämligen Supply Service. Det är här alla de dagliga kundtillvända funktionerna finns samlade. Det innebär bland annat kundservice, disponering, planering av logistik och koordinering av kunders uttag från lagret.

Det handlar om att göra vardagen lättare för kunderna. Men ibland är perspektiven större än det dagliga och sträcker sig långt ut i världen.

 Läs mer om Cecilie och Davy

Procudan
Jungmansgatan 12
211 11 Malmö
Malmö stad
Sverige

Kontaktperson

TP
Troels Petersen
tpe@procudan.com

Sänd till en kollega

0.048