23948sdkhjf

SodaStream petar Coca-Cola från röda mattan

SodaStream fortsätter att utmana Coca Cola. Den här gången är det filmfestivalen i Cannes som tar steget in i framtiden och byter ut Coca Colas burkar och PET-flaskor mot SodaStream.
Coca Cola har sponsrat baren i amerikanska paviljongen i 20 år. Men i år har SodaStream tagit över partnerskapet som ett led i filmfestivalens strävan att bli mer miljövänlig.

– Vi är förstås otroligt stolta över samarbetet med den amerikanska paviljongen i Cannes. En miljard burkar och flaskor kastas i soporna och naturen varje dag. Nu visar vi filmindustrin att det finns ett bättre alternativ, säger Daniel Dembovsky, nordisk marknadschef på SodaStream i ett pressmeddelande.

Det är inte första gången i år som SodaStream utmanar Coca-Cola. Vid den årliga Super Bowl-finalen i februari köpte SodaStream en av de åtråvärda reklamplatserna med budskapet att skippa läsk på burk och flaska.

– Beslutet att köra reklamfilmen The SodaStream Effect under Super Bowl provocerade de stora läskjättarna eftersom det traditionellt sett är deras hemmaplan. När vi nu tar steget in på Cannes kliver vi in på ännu en arena som varit deras under många år, fortsätter Daniel Dembovsky.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

1.016