23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

En av världens största öltillverkare förlorar HBTQ-certifiering

Aftonbladet, som hänvisar till Daily Mail, rapporterar att den amerikanska öltillverkaren Anheuser-Busch, som är en av världens största bryggerier, förlorar sin HBTQ-certifiering. Det till följd av att bolaget kritiserats för sin hantering av attackerna mot influencern Dylan Mulvaney som gjort reklam för Budweiser, Anheuser-Buschs mest kända ölmärke.

Dylan Mulvaney, som är en transperson, fick utstå hat och i USA uppmanades det till bojkott av Budweiser på grund av reklamen. Människorättsgruppen Human Rights Campaign, som ger ut HBTQ-certifieringen, anser att Anheuser-Busch inte ha gjort tillräckligt för att stötta Dylan Mulvaney i sin hantering av situationen som uppstod. Human Rights Campaign säger bland annat att Anheuser-Busch ”inte längre är en säker plats för HBTQ-personer att jobba på”.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096