23948sdkhjf

En av världens största öltillverkare förlorar HBTQ-certifiering

Aftonbladet, som hänvisar till Daily Mail, rapporterar att den amerikanska öltillverkaren Anheuser-Busch, som är en av världens största bryggerier, förlorar sin HBTQ-certifiering. Det till följd av att bolaget kritiserats för sin hantering av attackerna mot influencern Dylan Mulvaney som gjort reklam för Budweiser, Anheuser-Buschs mest kända ölmärke.

Dylan Mulvaney, som är en transperson, fick utstå hat och i USA uppmanades det till bojkott av Budweiser på grund av reklamen. Människorättsgruppen Human Rights Campaign, som ger ut HBTQ-certifieringen, anser att Anheuser-Busch inte ha gjort tillräckligt för att stötta Dylan Mulvaney i sin hantering av situationen som uppstod. Human Rights Campaign säger bland annat att Anheuser-Busch ”inte längre är en säker plats för HBTQ-personer att jobba på”.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Vill förnya trots tuffare tider – ”brutalt ute på kapitalmarknaden”
Livsmedelsbranschen vill fortsätta innovera – ”Extra viktigt i en lågkonjunktur”
Även SAS inför Mondelezbojkott – tar bort Marabou, Daim och Toblerone
Löfbergs säljer sitt brittiska varumärke – ”Ett strategisk beslut”
Ulrika Ekström lämnar som vd för Svenskmärkning
De bildar ett joint venture för att satsa på tång
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094