23948sdkhjf

En av världens största öltillverkare förlorar HBTQ-certifiering

Aftonbladet, som hänvisar till Daily Mail, rapporterar att den amerikanska öltillverkaren Anheuser-Busch, som är en av världens största bryggerier, förlorar sin HBTQ-certifiering. Det till följd av att bolaget kritiserats för sin hantering av attackerna mot influencern Dylan Mulvaney som gjort reklam för Budweiser, Anheuser-Buschs mest kända ölmärke.

Dylan Mulvaney, som är en transperson, fick utstå hat och i USA uppmanades det till bojkott av Budweiser på grund av reklamen. Människorättsgruppen Human Rights Campaign, som ger ut HBTQ-certifieringen, anser att Anheuser-Busch inte ha gjort tillräckligt för att stötta Dylan Mulvaney i sin hantering av situationen som uppstod. Human Rights Campaign säger bland annat att Anheuser-Busch ”inte längre är en säker plats för HBTQ-personer att jobba på”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094