SRB Gruppen, som erbjuder butiksservicetjänster, och shopping marketingbyrån Retail House går samman. Avsikten är att tillsammans erbjuda en helhetslösning inom butiksmarknadsföring.
Ny vd för den sammanslagna företagsgruppen, SRB – Retail House, blir Ulf Lundén idag vd på SRB Butiksservice/SRB Gruppen. Retail Houses vd och grundare Martin Moström intar rollen som strategisk rådgivare och ansvarig för gruppens kunskapsutveckling.
– Detalj- och dagligvarubranschen är satt under hårt förändringstryck och vi ser att våra tjänster har en viktig roll att fylla i den processen. Därför tycker vi att det känns självklart att bygga vidare på vår vision att bli den ledande tjänsteleverantören inom shopper marketing i branschen, kommenterar Martin Moström.
– Nu när branschen står inför en konsolidering så skapar vi tillsammans med Retail House en företagsgrupp med en komplett helhetslösning inom butiksmarknadsföring, i Sverige och övriga Norden, tillägger säger Ulf Lundén.
Retail House omsatte förra året 30,2 miljoner kronor. SRB Gruppen omsatte i sin senast offentliga redovisning, för 2021, 57,3 miljoner. Tillsammans räknar bolagen med att nå över 100 miljoner kronor i omsättning under 2023.
SRB – Retail House kommer att ha cirka 35 personer på kontoret och en samlad fältkår runt om i Sverige på över 500 personer.