23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Löfbergs säljer sitt brittiska varumärke – ”Ett strategiskt beslut”

Löfbergs tänker nytt i sin satsning på den brittiska marknaden.

Indienbaserade Continental Coffee köper det brittiska varumärket Percol från Löfbergs. Det svenska kafferosteriet vill satsa på det egna varumärket på de brittiska öarna. 

– Ett strategiskt beslut som gör att vi kan lägga all kraft på att stärka och utveckla varumärket Löfbergs i Storbritannien, en marknad där kaffekonsumtionen fortfarande ökar, säger Anders Fredriksson, vd och koncernchef på Löfbergs.

Löfbergs förvärvade Percol 2013, två år efter att ha etablerat sig i Storbritannien, för att slå sig in i dagligvaruhandeln på den marknaden. Bolaget hade inlett sin satsning med att fokusera på horeca-kunder. Nu kommer däremot det egna varumärket också prioriteras högre i dagligvaruhandeln.  

– Förra året började Tesco som är landets största dagligvarukedja sälja Löfbergs i sina butiker. Responsen har varit väldigt positiv, och det gör att vi har goda möjligheter att fortsätta växa med varumärket Löfbergs i Storbritannien, säger Anders Fredriksson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125