23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Stor varumärkesstudie: Änglamark uppfattas som mest hållbart

Änglamark är åter i topp den stora varumärkesmätningen Sustainable Brand Index. Så gick det för alla varumärken i den svenska branschen. Här är listan.

Änglamark är återigen det varumärke som svenskarna uppfattar som allra mest hållbart i den stora varumärkesmätningen Sustainable Brand Index (SBI). Inom dagligvaruhandeln är det endast Coop som håller ställningen, och passerar Ica som faller kraftigt.

Det är stora förändringar i årets upplaga av SBI. Generellt tappar de varumärken inom branschen som ingår i mätningen kraftigt i rankning. Den övergripande poängen faller från 52 procent till 36 procent, jämfört med förra årets mätning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125