23948sdkhjf

Cloetta säljer varumärket till nederländsk snackstillverkare

En av de svenska grundarna till Nutisal ska åter leda varumärket på den Skandinaviska marknaden. Affären beräknas kosta mellan 50 till 70 miljoner kronor.
Konfektyrföretaget Cloetta köpte Nutisal 2013 av det libanesiska företaget Rifai, som grundade varumärket Nutisal med produktion i Helsingborg. För fyra år sedan outsourcade Cloetta tillverkningen till Italien för att förbättra sin konkurrenskraft. Det innebar att produktionsanläggningen i Helsingborg stängdes 2021.

En av dem som arbetade på ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096