23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Drinktillverkarens vändning – storsatsar på funktionell dryck

Från att tillverka alkoholhaltiga färdigblandade drycker gör Umida ett helt nytt drag med varumärket Joluca. Efter sommaren lanserar de sin första alkoholfria dryck, en början till en storsatsning.

Tillväxten inom kategorin funktionella drycker har varit kraftig under en längre tid och det finns inga tecken på att skåpet skulle vara fullt. Tvärtom. Och allt fler verkar vilja vara med och dela på kakan. 

Umidas varumärke Joluca, som är mer känt för sina färdiga drinkar som finns på Systembolaget, har bestämt sig för att ge sig in i leken och lanserar sin första alkoholfria dryck. En funktionell dryck med och utan koffein. Till en början är de listade hos Hemmakväll men det fler på gång, berättar Filip Lundquist, vd på Umida Group för Food Supply.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126