23948sdkhjf

Livsmedelsföretagen hoppfulla inför 2025 – trendbrott för svenskproducerat

Fler än hälften av Livsmedelsföretagens medlemmar tror på volymökningar under 2025. Förra året skedde ett trendskifte där svenskproducerat blivit viktigare än lågpris, enligt branschorganisationens konjunkturbrev.
Försäljningstrenden under 2024 pekade svagt uppåt, konstaterar Livsmedelsföretagens chefsekonom Carl Eckerdal när han presenterade branschorganisationens senaste konjunkturbrev.

Prognosen för första kvartalet 2025 är att förhoppningarna om volymökningar fortsätter att hålla i sig. 

Lönsamheten är fortfarande den viktigaste frågan. Sex av tio...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094