23948sdkhjf

Burger King tecknar avtal med ny reklambyrå

Berntzon Bylund blir restaurangkedjans nya reklampartner.
Efter 10 år går Burger King och reklambyrån Shout skilda vägar. När samarbetsavtalet nu löper ut är parterna överens om att avsluta ett långt och framgångsrikt partnerskap.

- Det är naturligt att söka nya partners och ny energi efter ett så långt samarbete som vi haft med Shout”, säger Sarah Frelin Ekvall, svensk marknadschef för Burger King®, i ett pressmeddelande. Shout har varit en fantastisk partner till Burger King med många framgångsrika och minnesvärda kampanjer på meritlistan. Men, samtidigt så tror jag att det är viktigt att vi arbetar aktivt med att förnya oss. I Berntzon Bylund har jag hittat en ny inspirerande sparringpartner och jag ser fram emot att tillsammans med dem fortsätta att utveckla varumärket Burger King.

Berntzon Bylund tar över rollen som ny reklampartner till Burger King® från och med första januari.

- Vi är enormt glada över det här förtroendet från Burger King®, säger Hans Bylund, CD och kundansvarig på Berntzon Bylund. Vi har en gemensam syn på vad Burger King® ska göra för att attrahera nya kunder till restaurangerna samt ytterligare stärka varumärket.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094