Kiviks plockar hyllmeter – ”Det går mer mot burk”
Efter 137 år fortsätter framgångssagan för familjeföretaget Kiviks Musteri på Österlen. Årligen lockas hundratusentals besökare, allt medan produkterna fått en alltmer framträdande plats på butikshyllorna. Priset på Dagligvarugalan har rönt stor uppmärksamhet hos kunderna.

Thomas Jensen, vd på Kiviks Musteri, visar stolt konstnären Johan Sandströms äppelskulptur som skänktes av Tetra Pak 2024 som gåva för 50 års samarbete. Foto: Veronica Rönnlund Aldman
Äppelblomningen har precis avslutats och nu väntar höstens skördar. Det bäddar för nya produktionsvolymer som blir till must, fruktdrycker, juicer, krämer, soppor och cider. Äppelskördarna varierar från år till år, säger Thomas Jensen, vd för Kiviks Musteri, och förklarar att om det är kallt med frost i maj månad riskerar blommorna att dö och bina ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration