23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Kiviks plockar hyllmeter – ”Det går mer mot burk”

Efter 137 år fortsätter framgångssagan för familjeföretaget Kiviks Musteri på Österlen. Årligen lockas hundratusentals besökare, allt medan produkterna fått en alltmer framträdande plats på butikshyllorna. Priset på Dagligvarugalan har rönt stor uppmärksamhet hos kunderna.

Äppelblomningen har precis avslutats och nu väntar höstens skördar. Det bäddar för nya produktionsvolymer som blir till must, fruktdrycker, juicer, krämer, soppor och cider. Äppelskördarna varierar från år till år, säger Thomas Jensen, vd för Kiviks Musteri, och förklarar att om det är kallt med frost i maj månad riskerar blommorna att dö och bina drar sig tillbaka och slutar arbeta.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.453|