23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Glassförsäljningen sviker Lohilo – glassen Bubbies bakom tappet

Lohilo minskar nettoomsättning med 11,7 procent under andra kvartalet, jämfört med samma period förra året.

Årets första halvår har präglats av utmaningar, konstaterar Lohilos vd och koncernchef Richard Hertvig i bolagets rapport för andra kvartalet.  

Nettomsättningen minskade med 11,7 procent, jämfört med samma period förra året, bland annat på grund av svikande glassförsäljning.

”Vi upplever också en negativ engångseffekt på Bubbies i Sverige som minskar med 26 procent under perioden. Minskningen beror på övergången till inplastade Bubbies. Butikerna tar tid att växla om. Vi förväntar oss att vara klara med bytet i september och framåt räknar vi med en betydande ökning av potentiella kunder eftersom många kräver inplastade varor av hygienskäl”, skriver han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|