23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Atrias nya mål – 22 miljarder i nettoomsättning

Med målsättningen att bli den ledande livsmedelsaktören i Nordeuropa lanserar Atria en ny strategi. Kärnan är tillväxt i fjäderfä och färdigmat samt ökat internationellt samarbete.

Atria, som till största del ägs av finländska lantbrukar- och slakterikooperativ, har tagit fram en ny strategi fram till 2030. Tyngdpunkten ligger på att utveckla kärnverksamheten, öka tillväxten inom utvalda kategorier samt förnyelse.

– Vi går in i strategiperioden 2030 från en stark position. Vi har ett stolt arv på över 120 år, starkt finansiellt momentum och skickliga, engagerade medarbetare. Vår nya strategi är ingen revolution, utan en evolution som bygger vidare på vår grund samtidigt som den adresserar de möjligheter som ligger framför oss. Vi är stolta över våra prestationer – och redo att växa vidare tillsammans, kommenterar Kai Gyllström, vd för Atria.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062