23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Vd:n om svenskt kött och ny profil – så ska Jakobsdals lyfta

Jakobsdals Charkuteri har kämpat i motvind när lågprisfokus och dyra råvaror slagit mot volymerna. Nu svarar företaget med nya produkter, ny profil och en tydlig ambition: att visa att svensk chark kan mäta sig med Medelhavets bästa.

När lågprisjakten drev konsumenterna bort från kvalitetskött fick Jakobsdals Charkuteri det tufft. Men med nya produkter, uppdaterat varumärke och en växande efterfrågan på svenskt, ser det anrika bolaget äntligen en ljusning.

Omsättningen har legat ganska stadigt på drygt 300 miljoner kronor de senaste fem åren. Det trots det lågprisfokus som dominerat marknaden. Men bakom de stabila siffrorna döljer sig stora utmaningar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.269