23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Humbles godisutmanare växer så det knakar – ”siktar på 200 miljoner”

Varumärket Pändy flyger i trendvindarna. Vd:n Ebba Lagercrantz berättar om resan, strategin och hur de hanterar den exploderande efterfrågan på sockerreducerat godis.

När Ebba Lagercrantz tog över som vd för det Humble Group-ägda bolaget Monday 2 Sunday hade hon ett tydligt mål: att förvandla deras varumärke Pändy till ett modernt lifestyle-varumärke. Fem år senare beskriver hon resan som intensiv, utmanande – och framför allt väldigt rolig.

– Det har varit mycket med- och motgångar, men framför allt otroligt roligt. Jag kom in med målsättningen att förändra varumärket och ompositionera oss – från att vara fitness-inriktat till att bli mer ett lifestyle-varumärke. Det är fantastiskt kul att få vara med och skapa någonting från scratch, säger hon till Food Supply.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.25|