23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Svenskt godis intar New York – även Cloetta öppnar butik

Cloettas lösgodismärke Candyking gör entré på en av världens hetaste marknader med en permanent butik i New York. Det är en början på en större USA-offensiv med flera svenska favoritgodisar i bagaget.

I början av året berättade Cloettas koncern-vd, Katarina Tell, att en satsning på USA låg i pipen. Under hösten har sedan deras lösgodismärke Candyking genomfört flera testprojekt, som enligt Tell slog väl ut.

Nu tar godisjätten nästa steg och gör som konkurrenten Orkla Snacks vaumärke Bubs gjorde under hösten med att öppna butik i New York. Cloettas butik blir dock permanent till skillnad mot Bubs, som var en popup.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|