23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Stacky's vd om Ica-satsningen: Gav insikter – men inte försäljning

Trots omfattande butiksevent och Ica som delägare blev Stacky’s test i dagligvaruhandeln inte den tillväxtmotor bolaget hoppats på. Vd Stefan Olsson pekar på Icas struktur med fria handlare som den största utmaningen.

När bolaget Smartare Mat, med varumärket Stacky’s, klev in i Icas satsning Framtidens Smaker var förhoppningarna höga. Men för bolaget visade projektet också glappet mellan visionerna om framtidens växtbaserade mat och den praktiska verkligheten i butikshyllan.

För Stacky’s, som främst inriktar sig på foodservice, blev programmet ett sätt att testa dagligvaruhandeln i större skala.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|