23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Löfbergs anlitar ny byrå

Nytt kreativt samarbete för kaffeproducenten.

Löfbergs inledde i höstas en stor upphandling där det initialt var ett trettiotal reklambyråer inblandade. Tio av dem gick vidare, innan valet slutligen föll på Ingo. Det meddelar Dagens Media.

– Efter några år med reklambyrån Volontaire kom vi till en punkt där vi kände att vi ville hitta en ny, säger Leif Sjöblom, marknadsansvarig på Löfbergs, till Dagens Media.

Samarbetet inleds nu och de första exemplen kommer att synas till hösten. Ingos uppdrag omfattar all Löfbergs kommunikation, inklusive aktivering i butik och Löfbergs nya kaffehus på Kungsgatan i Stockholm.

Björn Ståhl, kreativ chef på Ingo, kallar uppdraget ett prestigeuppdrag.

– Löfbergs är ett fantastiskt varumärke att få jobba med. Det är gammalt, anrikt, svenskt och familjeägt. Och dessutom en utmanare, säger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063