23948sdkhjf

Fikaföretaget förnyar säljorganisationen

Satsningen inom foodservice leder bland annat till att egna distributionen läggs ner.
Delicato genomför förändringar inom sitt affärsområde för foodservice – i och med introduktionen av vad man kallar en ny, modern säljorganisation väljer man också att lägga ut distributionen.

Tidigare levererade Delicato till kunder med egna lastbilar, en funktion som under året kommer att avvecklas och ersättas. Bakgrunden till detta är enligt företaget bland annat en större efterfrågan på mer effektiva och miljövänliga transportlösningar.

– Sett till hela den förnyelseresa som är pågående hos Delicato är det här ett naturligt nästa steg då vi framgångsrikt redan genomfört liknande modernisering inom affärsområdena dagligvaruhandel och export, säger Jörgen Bergqvist, vd för Delicato bakverk, i ett pressmeddelande.

Enligt företaget kommer förändringen, som man också ser förstärker säljfunktionen, att ge mer tid för gemensam affärsutveckling.

I november 2015 bytte Delicato distributör för dagligvaruhandeln när man började samarbeta med Valora Trade Sweden. Samtidigt bytte man också sin affärsmodell gällande dagligvaruhandeln och började sköta varuförsörjningen via livsmedelskedjornas centrallager.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078