I Arlas senaste reklamkampanj, som sprids via tv, nätet och utomhusreklam, visar man upp bönder ackompanjerat av meningen "Korna är mina arbetskamrater. Det viktigaste är att de mår bra."
Det gjorde att Konsumentverket fick in ett 50-tal anmälningar på bara några veckor, skriver Barometern.
Argument, innehåll och text är snarlika i många av anmälningarna, där kontentan som uttrycks är att korna aldrig sökt något arbete, inte samtyckt till jobbet och att de inte heller får någon lön, vilket gör att man anmäler reklamen för falsk marknadsföring.
Enligt Arla är det inte helt ovanligt att det ibland inkommer en mängd anmälningar som till stor del är identiska eller trycker på samma argument.
– Då och då dyker det upp ett flertal insändare och anmälningar med samma innehåll men med olika undertecknare. Vi får se vad Konsumentverket tar för beslut, säger Erik Bratthall, presschef på Arla, till Nyhetsbyrån Siren.