23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Dagligvaru-utmanaren blev årets koncept

Stockholmskedjan tog hem pris framför Systembolaget och Ikea i Svensk Handels tävling.

Dagligvarukedjan Paradiset Matmarknad, som har tre butiker i Stockholm, vann priset för Årets butikskoncept vid den årliga galan Retail Awards. Priset plockades hem framför giganterna Ikea och Systembolaget.

– Det här hade vi inte förväntat oss. Att få det här erkännandet från branschen är oerhört stort, säger Johannes Cullberg i ett pressmeddelande.

Enligt juryns motivering har man lyckats ta sin inriktning på hållbar mat ett steg längre än endast en matbutik – bland annat lyfter man fram butiken i Nacka som öppnade i januari. Där har man utöver butiken ett eget bryggeri, kafferosteri, food court och hälso- och skönhetssalong.

"Paradiset lyckas visa att det går att sälja livsmedel utan tillsatser, utan att konstla till det och till ett rimligt pris. Samtidigt blir butikerna mer än ”bara” en matbutik, de blir en destination", lyder motiveringens sista mening.

Retail Awards anordnas av Svensk Handel, i år tillsammans med tidningen Market, och syftar till att lyfta fram framgångsrika företag, personer och satsningar inom handeln.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078