23948sdkhjf

Umida förväntar stor ökning efter offertvinst

Bolaget har kammat hem flera upphandlingsvinster de senaste månaderna – tros öka omsättningen med närmare 7 miljoner kronor.
Börsnoterade Umida Group, tidigare med namnet Cefour, vann nyligen en upphandling hos Systembolaget.

Upphandlingen gällde en ekologisk blanddryck på burk under varumärket Gr8, med försäljningsstart i vinter. Totalt handlar det om en volym på 80 000 liter för de första sex månaderna, vilket förväntas öka på nettoomsättningen med cirka 3,3 miljoner kronor.

Bolaget vann även en upphandling 2016 i samband med lanseringen av det nya varumärket. Enligt Umida, som genom ett samarbete med Solera Beverage Group också säljer drycken till HoReCa-marknaden, har varumärket efter första året blivit en viktig del av försäljning och tillväxt.

Tidigare i maj vann företaget två separata upphandlingar gällande glögg under varumärket Vinfabriken. Även de offerterna förväntas öka nettoomsättningen med 3,3 miljoner kronor, vilket skulle betyda att man fördubblar omsättningen jämfört med 2016.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Det blir ett magrare julbord i år
Hon går in som styrelseordförande i Svenska Köttföretagen
AAK förvärvar bolag i Indien
Nu blir hon vd för Råsaft
Anrik livsmedelsgrossist ger sig in i dagligvaruhandeln
Globala livsmedelsjättarna backar i sina klimatambitioner
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.129