23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Lidl tappade marknadschefen

Marknadschefen har blivit vd i helt annan bransch.

Caroline Forsshéll gjorde succé under sin tid som marknadschef för Lidl – tack vare koncept som restaurangsatsningen Dill utsågs hon av tidningen Resumé som Sveriges bästa marknadschef i kategorin livsmedel både 2013 och 2014.

Nu står det klart att hon sedan en tid tillbaka har lämnat Lidl och dagligvarubranschen helt för att istället ta över vdposten i färghandelkedjan Happy homes. Hon tog officiellt över rollen vid bolagets årsstämma i april, meddelade företaget nyligen.

Caroline Forsshéll var marknadschef på Lidl i två vändor – först mellan 2008-2011 och senast från 2012 till början av april i år. Bland hennes tidigare marknad- och försäljningsuppdrag syns även företag som Apollo och Glocalnet.

– Jag ser det som en stor fördel att komma från en annan bakgrund och se branschens utmaningar med helt nya ögon. Det händer mycket i branschen och det gäller att vara med i den utvecklingen, säger Caroline Forsshéll om rollen i den nya branschen.

Happy homes har cirka 100 butiker i Sverige och specialiserar sig inom handel av färg, tapeter och golv.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094