Även Coca-Cola ny fotbollspartner

| Av Niklas Thander | Tipsa redaktionen

Dryckeskoncernen tecknar nytt samarbetsavtal med Svenska fotbollförbundet – ambitionen är ett långsiktigt avtal.

Svenska Fotbollförbundet (SvFF) har under det senaste året tagit fram en ny varumärkesstrategi, som nu börjar visa resultat. Nyligen gjorde man klart om ett samarbetsavtal med Carlsberg, vilket följs av avslöjandet om ett annat stort partnerskap.

Även Coca-Cola har nu tecknat samarbetsavtal med förbundet, vilket innebär att man med varumärkena Coca-Cola och Bonaqua blir officiell partner till damlandslaget, herrlandslaget, U21-landslagen samt för SvFF:s e-sportlandslag.

Läs också: Coca-Cola vill återvinna allt

Avtalet gäller mellan 2017-2018, med en option på ytterligare två år – enligt Coca-Cola skriver man under avtalet med en långsiktig ambition.

Läs också: Coca-Cola samarbetar med nyhetssajt

– Vi har en lång historik inom fotboll internationellt och kan nu bredda fotbollsengagemanget och göra det mer lokalt relevant vid fler tillfällen utöver de stora mästerskapen, säger Olivia Enquist, marknadschef på Coca-Cola AB.

Likt avtalet med Carlsberg innebär avtalet med Coca-Cola att dryckeskoncernen får rättigheter att under avtalets tid bygg "unika kampanjer" kring de olika fotbolls- och e-sportlagen.
Mer om: Coca-Cola | fotboll


Håll dig uppdaterad med Food Supply SE

Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Andra skiftet i Kolafabriken

Återkomsten till företaget som hon en gång grundade ledde till att Pia Jaarnek med sitt Kolafabriken nominerades som en av landets främsta entreprenörer. Med en färsk investering i tillverkningen är man nu redo att ta nästa steg.

Storskalig fiskodling stoppas

Plånboken ett hinder för ekologiskt

Donuts och kaffe tar plats hos teknikkedja

Ny guide ska leda rätt i kostrådsdjungel

Livsmedelsföretagen vill att fler ska använda kostråd på enskilda livsmedel, genom att erbjuda en interaktiv guide.

Insektsföretagare bjuds in till dialog

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Ny tidtabell löser grossistens leveransknutar

Tusentals artiklar ur Martin och Serveras sortiment blir tillgängliga för kunder i Finland efter att färjeavgångar ändras.

Bryggerier och branschen överens

Nu läggs grunden för ett samarbete där klimatpåverkan inom hela branschen ska minska.

Menigo med ny chef mot privatsidan

Digitalisering och sälj står på agendan när grossisten värvar ny affärsområdesdirektör för den privata marknaden.

Franskt förvärv av Swedish oat fiber

Rutinerad livsmedels-vd tar över McDonald's Norden

Christer Åberg, tidigare vd för Arla och Orkla-division, utses till ny vd. Samtidigt tillsätts en permanent ekonomichef.

Större mängd ost byte i trailerstöld

Ingen tilltro till finalen

Förväntningarna inom handeln faller inför december. "Oroande", menar Svensk handels vd.

Kunder vill ha mer flexibilitet – matkassar saktar ner

Både Axfood och Linas Matkasse ser att försäljningen av färdiga middagslösningar stannat av under året, men bägge tror att behovet fortsatt kommer finnas kvar.

Gastrofy byter namn

Tre livsmedelsföretag prisade i reklamtävling

Jordkällare, uppror och e-sport ledde till pokaler i 100-wattarens prisutdelning.

Mat-app bryter med mellanhand

Cloetta splittar Skandinavien

Affärsområdet Skandinavien har vuxit och chefen går i pension – nu delar Cloetta upp rollen.

Digitala restaurangen – mer etta än nolla

Restaurangkedjan Pinchos har både vuxit rejält de senaste åren och nyligen expanderat till Norge – nu utses grundaren Magnus Larsson till Västsveriges främsta entreprenör.

10 miljoner extra för att sprida tekniken

Peckas naturodlingar tar in mer pengar för att möjliggöra expansion – nu vill man sälja vidare tekniken.

Coop återkallar vegobollar

En fjärdedel av mellanmålets socker ska bort

Samarbete ger slakteri förtroende

Tuff tillvaro för tryffelfans

Torrt väder och klimatförändringar skjuter tryffelpriserna i höjden – nu får du betala närmare 60 000 kronor kilot.

"Mathjälte" gör ost av världsklass

Falköpings mejeri byter ordförande

Inbrott i matbutik – 220 kilo ris stulet

Ytterligare en matapp lägger ner

Plast i Anthon Bergs marsipan

Axfood gör fortsatta förpackningsändringar

Lidl startar näthandel – i USA

Snabbkaffe stulet ur bemannad lastbil

Efter förra årets Coop-succé – nu vann Ica

Medieprofil till Coop Värmlands styrelse

Smörpriserna exploderade

Mejeriet tecknar nationellt avtal med Ica

Se alla Företagens egna nyheter

Kompletta fyllningslinjer från Trepak International AB

Söker du nya utmaningar?

PENKO indikatorer hos Scanvaegt

Filtrering av vätskor - med effektivitet och dokumentation i fokus

Kapsyleringsmaskiner från Trepak International AB

Nytt samarbetsavtal mellan Constructor Sverige AB och TRILOGIQ Sweden AB

Hemsidor ökar försäljningen med klimatsymbol!

ICA Supermarket Matfors satsade på ett miljövänligt köldmedium!

Svetsningssäkerhet med 6 gånger större synfält och realistisk färgåtergivning

Kvalitet och säkerhet i alla led

Fyllningsmaskiner från Trepak International AB

Behärska luften

Säkerställ äktheten i ditt kryddsortiment

Filtrering av vätskor - för alla uppgifter och filterhus

Kompletta fyllningslinjer från Trepak International AB

Svenska Retursystem firar 20 år i delningsekonomin

Defekt elektronik ombord på fartyg?

Kapsyleringsmaskiner från Trepak International AB

Välkommen att besöka oss på Elmia Subcontractor!

Galet kampanjpris i november!

Har du onödiga transporter internt?

EuroExpo mässan i KIruna har öppnat

Vi ses på Elmia!

Rullar ut en perfekt grillad biff med en drivlösning från ebm-papst ZEITLAU...

Fyllningsmaskiner från Trepak International AB

Sänd till en kollega

0.219