23948sdkhjf

Nya säljsamarbetet ska öka omsättningen

Ansvar för sälj och marknadsföring gällande bland annat glögg, bordsvin och oljor hamnar på Conaxess tallrik i nytt avtal.
Börsnoterade Umida group, tidigare Cefour, meddelar att man tecknar avtal med säljföretaget Conaxess trade.

Från 1 juli i år kommer Conaxess att sälja och marknadsföra Umidas båda varumärken Blomberg (bland annat matlagningsvin, oljor och vinäger) samt Monte Flor (ett sortiment bestående av bordsviner) mot storköksmarknaden.

Dessutom får man ansvar för varumärket Vinfabrikens alkoholfria glögg, riktat mot dagligvaruhandeln.

Det nya samarbetet gäller för fem år framöver, med fokus på den svenska marknaden. Samtidigt öppnar man för att samarbetet kan sträcka sig över marknader utomlands.

Enligt Umidas vd är avtalet en komplettering av sitt tidigare tecknade säljsamarbete med Solera beverage group, som riktar sig mot bland annat horeca-marknaden, och samtidigt ett steg för att öka tillväxten.

– Detta avtal är starten på ett långt, lönsamt och på sikt även internationellt samarbete mellan Umida och Conaxess Trade, säger Katarina Nielsen, vd för Umida group.

Samtidigt beräknar man att samarbetet kommer öka omsättningen för storkökssortimentet till totalt 21 miljoner kronor till och med 2019, och därefter öka med cirka 10 procent om året.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Bättre skörd än väntat i Ukraina – men Ryssland tar en stor andel
Systembolaget utökar test med självutcheckning
Ica-handlaren startade hydroponisk odling – levererar nu till flera butiker
Lantmännen säljer sin del i Foodhills
Fyra hörnstenar i Ikeabolagets nya saluhallskoncept – se bilderna
Greenfood goes bananas
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.158