23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Reklamploj blir ny produkt

Delicato utmanar klassiska Aladdin med ny bakverks-ask.

I december förra året lade Delicato på skämt upp en filmsnutt om den påhittade Delicato-asken, som var en tydlig blinkning till den för julen klassiska Aladdin-asken.

Nu väljer företaget att göra slag i saken och lansera asken på riktigt. Asken kommer med 30 miniversioner av fem olika Delicato-produkter, där bland annat punschrulle och chokladboll ingår.

Enligt bolaget gör man asken då inlägget på Facebook, som setts över en halv miljon gånger, gav många positiva reaktioner.

– Visst blev vi lite överraskade över responsen, men självklart ville vi lyssna på våra konsumenter, säger Sofia Brandberg, marknadschef på Delicato, i ett pressmeddelande.

Asken släpps i veckan och ska enligt Delicato finnas i stora delar av dagligvaruhandeln – dock i begränsad upplaga.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094