23948sdkhjf

Två märken blir ett

Rootfruit mixar om – gör ena varumärket en del av det andra.
Chipsföretaget Rootfruits två produktvarumärken – Rootfruit och Gårdschips – blir nu ett. Det förstnämnda införlivas i Gårdschips, något som bland annat ska ge bättre försäljningssiffror.

Genom att låta rotfruktschipsen gå under Gårdschips sortiment hoppas man att marknadsföringen får mer kraft, samtidigt som det bäddar för lägre kostnader i marknadsföringen att endast fokusera på ett varumärke.

– Att vi till idag haft två varumärken i portföljen har mer med historik att göra, än att de fyller ett tydligt syfte på marknaden. Genom att göra Rootfruit till en del av Gårdschipsfamiljen ökar vi försäljningspotentialen betydligt för sortimentet, säger Thomas Lindström, vd för Rootfruit.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078