23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Ännu ett franskt pris till Picadeli

Etableringen i Frankrike prisas – salladskonceptet får tredje branschpriset på mindre än ett år.

Sedan svenska Picadeli i april förra året påbörjade en etablering i Frankrike har företaget fått ta emot två priser –

ett på LSA Innovation Awards

i december förra året,

samt ”Redaktörens favorit”

från Snacking Magazine i april.

Nyligen var det dags för ett nytt pris, som en av tio vinnare av Grès d’Or. Denna gång fick Picadeli priset för sitt samarbete med dagligvarukedjan Franprix.

I dagsläget finns 130 av Picadelis självplocksbarer hos Franprix, och man har siktet inställt på total 200 stycken inom kedjan över hela landet. Sammanlagt finns Picadeli nu hos omkring 200 återförsäljare i Frankrike.

– Det här priset är en fantastisk bedrift av båda våra företag och vi fortsätter nu att arbeta tillsammans med innovativa food tech-lösningar. säger David Bicheron, vd för Picadeli France, om priset till det egna företaget samt Franprix.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063