23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Nytt franskt pris till Picadeli

Salladsföretagets franska gren prisades vid mässa i Paris.

I veckan hålls mässan Sandwich and Snack Show i Paris, där tidningen France Snacking Magazine delade ut en rad olika priser under namnet Snacking d'Or. En av pristagarna blev Picadeli Frankrike, som utsågs till vinnare av priset ”Redaktörens favorit”.





– Vi är mycket glada över utmärkelsen. Det är ett bevis på att vi lyckats skapa en varumärkeskännedom i Frankrike, säger David Bicheron, vd för Picadeli Frankrike, i ett uttalande.





Den franska grenen startades i april förra året och har sedan dess etablerat drygt 120 salladsbarer i butiker i Paris, Marseille, Nice, Lyon samt Montpellier.





Enligt bolaget finns det nu planer på att expandera vidare och i samband med den senaste utmärkelsen säger man att man ser potential i att etablera sig på andra ställen än matbutiker – bland annat sjukhus, flygplatser och resecentrum.





Utmärkelsen är bolagets andra i Frankrike –

senast i december när branschtidningen LSA delade ut priser

för innovation inom dagligvaruhandeln.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109