23948sdkhjf

Ny digital arena – premiär för Pack@Stage

Nytt konferenskoncept lanseras – första tillfället om plast i livsmedelsförpackningar.

Bakom Pack@Stage finns förlaget Nordiske Medier, som äger både Food Supply och systersajten Packmarknaden som står som arrangör. 

– I det digitala tidevarvet som vi just nu lever i måste vi hitta nya vägar för att hjälpa branschens aktörer, kommunikatörer och beslutsfattare att nå ut med sitt budskap. Nordiske Medier lanserar därför det nya digitala konferenskonceptet Pack@Stage, säger Packmarknadens chefredaktör Marcus Petersson. 

– I en serie konferenser ger vi ledande aktörer möjlighet att nå ut till beslutsfattare i förpackningens värdekedja. Målgruppen är samma professionella publik som genom åren har följt andra framgångsrika konferenskoncept som Pack@lunch och Pack Point Nordic, fortsätter han.

Pack@Stage tar sikte på brännheta frågor i den dynamiska utvecklingen av hållbara förpackningar. I en serie paneldebatter kommer experter i aktuella ämnen att fritt debattera bästa tänkbara lösningar för framtiden. Debatterna leds av Per-Stefan Gersbro, som med sin gedigna branscherfarenhet och fackkunskap ställer de kritiska frågorna till panelen.

– Det ska bli spännande att få leda detta nya digitala konferenskoncept där vi utifrån vad branschen själv anser vara de viktigaste frågorna får möjlighet att föra sakfrågan framåt i en diskussion mellan inflytelserika experter, säger Per-Stefan Gersbro. 

Första Pack@Stage genomförs den 11 februari. Ämnet är plasten i våra livsmedelsförpackningar.

För mer information och anmälan surfa in på Pack@Stage.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.102