23948sdkhjf

Stor volymtillväxt för tobaksfritt snus

Swedish Match tobaksfria nikotinprodukt Zyn hade en volymtillväxt i Sverige på 104 procent i det fjärde kvartalet 2020, jämfört med motsvarande period 2019. Zyns svenska marknadsandel inom segmentet låg i princip oförändrat kvar vid 25,9 procent (25,4).

Det framgår av ett pressmeddelande från Nordic Snus, som ägs av Japan Tobacco International.

Sverigeettan inom nikotinportioner, Lyft, som säljs av British American Tobacco, visade också en volymtillväxt på 104 procent och en liten ökning av sin andel av den svenska marknaden till 60,2 procent (59,2). Nordic Snus tobaksfria nikotinportionsproduk Nordic Spirit hade en volymökning på 118 procent och en marknadsandel på 3,9 procent (3,6).

Volymtillväxten för den totala svenska marknaden för nikotinportioner uppgick till 101 procent i det fjärde kvartalet 2020, jämfört med motsvarande period föregående år.

Den totala svenska snusmarknaden för traditionellt snus visade en volymtillväxt på 12,8 procent i kvartalet.

Statistiken inkluderar inte onlineförsäljning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094