23948sdkhjf

Efter Paolos – Evanoff tillbaka med nytt italienskt varumärke

Efter skandalen kommer nu Fiorelli.

För nästan snart ett år sedan stormade det kring Paolo Roberto då den kände före detta boxaren och entrepenören hade avslöjats med att ha köpt sex. Kort därefter lades även varumärket Paolos ned av Evanoff Group och företaget och Paolo Roberto gick skilda vägar.

Nu är Evanoff Group tillbaka med ett nytt italienskt varumärke med en liknande italiensk profil.

– Fiorelli är ett nytt italienskt varumärke inom Evanoff Group med målsättningen att erbjuda marknaden italiensk mat av riktigt hög kvalitet till rimliga priser. Vissa leverantörer har vi arbetat med tidigare och andra har tillkommit. Vi är extremt kräsna när det kommer till val av leverantörer och kvalitén kommer alltid först, skriver Ken Nygren, head of marketing & brand i ett mejl till Food Supply.

Varumärket Fiorelli, som kommer från det italienska ordet för blomma: Fiore, lanserades faktiskt redan under vecka 7 men finns idag på Ica, Coop och Bergendahls. Även Hemköp och Willys samt näthandlaren Delitea.se säljer företagets produkter som idag består av 23 artiklar inom kolonialt, kylt och fryst. 

Den grafiska profilen är väldigt lik Paolos är det ett medvetet val?

– Det var väldigt många som uppskattade våra produkter och vi hoppas att Fiorellis förpackningsdesign ska underlätta för konsumenterna att hitta tillbaka till sina italienska favoriter, skriver Ken Nygren i mejlet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047