23948sdkhjf

Guldfågel och Ingelsta bildar nytt affärsområde

Matfågelkoncernen Blentagruppen som äger både Guldfågel och Ingelsta Kalkon har valt att integrera sina två företag i större utsträckning och har därför beslutat om bilda det nya gemensamma affärsområdet Kyckling & Kalkon.

Ansvaret kommer nu vara gemensamt för de fyra produktionsenheterna för de två varumärkena. Ansvarig ledare för det nya affärsområdet blir Johan Ekerot som har lång erfarenhet från marknad och försäljning inom Guldfågel.

– Vi kommer gemensamt i affärsområdet driva båda våra starka varumärken Guldfågeln och Ingelsta Kalkon. Vårt mål är att bidra med fördjupad kunskap och insikter som driver utvecklingen inom de kategorier vi är verksamma inom till nya höjder, säger Johan Ekerot, Affärsområdeschef Kyckling & Kalkon i en kommentar.


Både säljkårer för dagligvaruhandeln och restaurang & storkök har jobbat gemensamt sedan tidigare men nu kommer även den centrala kundbearbetningen att samordnas och Kent Jonsson tar då över som Försäljningsdirektör för området.

Även Tom K. Hansen blir ny ansvarig för Produktion och Varuförsörjning efter sammanslagningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065