23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Ny digital portal ska ge eko-försäljningen en skjuts

Ska bli en digital marknad för ekologisk Krav-märkt mat och dryck.

Organic Sweden har lanserat en digital plattform under namnet Eko-Portalen där ekologiska producenter på ett enkelt vis ska kunna ta kontakt med andra delar av livsmedelskedjan som kaféer, retauranger, hotell och butiker samt andra livsmedelsföretag.

Tack vare Eko-Portalen kan vi erbjuda en plattform för alla ekologiska producenter som vill hitta nya försäljningskanaler för sina råvaror och produkter, säger Charlotte Bladh André, vd på Organic Sweden i en kommentar.

Eko-Portalen är finansierad av Vinnova och liknar en redan existerande portal som idag används av den danska kollegan Organic Denmark, en portal som idag har ungefär 150-200 unika besökare varje dag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094