23948sdkhjf

Ny design för ökad hållbarhet

GodDryck, alkoholfria mousserande viner, tar ett viktigt steg i sin hållbarhetsresa genom att ta bort plastsleeven på flaskorna. Samtidigt uppdateras flaskorna med ny tidlös design som vill reflektera såväl smaken som kvalitén på de ekologiska vinerna.

I juli förra året blev GodDryck världens första företag att erbjuda klimatpositiva drycker, vilket innebär att hela värdekedjan klimatkompenseras till 110 procent genom Plan Vivo certifierad trädplantering i Bolivia. För att ytterligare minska fossila utsläpp tar GodDryck bort plasten på flaskorna, som tidigare hade rosa, vita och guldiga plastöverdrag.

Samtidigt uppdateras förpackningsdesignen för att bättre visa den höga kvalitén på GodDrycks mousserande viner, som produceras av små exklusiva ekologiska vinproducenter i Frankrike och Spanien.

– Den nya design förmedlar bättre vinernas komplexitet och kvalité samtidigt som de är snällare mot vår planet, säger Alanna Tameta, VD GodDryck

GodDrycks Prestige Cuvée är det enda ekologiska och alkoholfria mousserande vinet på marknaden som tillverkas av en speciell druvblandning som har fått mogna i 18- 24 månader innan vinet varsamt avalkoholiseras genom en speciell vakuumprocess.

GodDryck ägs av stiftelsen GoodCause och har inget privat vinstintresse utan syftet är att generera pengar till bolagets sex välgörenhetspartners som är Barncancerfonden, Hand in Hand, IOGT-NTO, Läkare utan Gränser, Naturskyddsföreningen och SOS-Barnbyar. GodDryck har tillsammans med systerbolagen GodEl och GodFond hittills skänkt 76 miljoner kronor till deras välgörenhetspartners som skapar positiv förändring i världen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067