23948sdkhjf

Dumleklubban gör efterlängtad comeback

Fazer har hittat den expertis som krävs för att återlansera klubban.

Förra årets meddelade Fazer att deras produktion av Dumleklubban skulle upphöra på grund av höga kostnader och problem med att underhålla den gamla produktionslinjen.

Det såg då ut som om det kanske var slutet för den anrika kolakonfekten som funnits på marknaden i mer än 60 år. Fazer meddelade då att de arbetade på en lösning men att de inget kunde lova.

Nu har de hittat en lösning.

– Vi har nu lyckats hitta den expertis som behövs för att förlänga maskinens livslängd och efter ett dedikerat arbete kan vi bibehålla den unika smak och konsistens som Dumleklubban är känd för., säger, Malin Lindqvist, Brand Manager, Fazer Konfektyr.

Dumleklubban kommer att börja säljas i den svenska handeln i maj i år.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.99