23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Grönsakskollen: Så skapas en destinationsbutik

Experten Mats Lundgren bjuder på sju konkreta tips för den som vill skapa en frukt- och gröntdestination.

Vänta nu, tänker du kanske. Destinationsbutiker är väl något som de stora drakarna inom mode, design eller teknik håller på med? Vad sjutton har det med dagligvaruhandeln att göra? 

En hel del, skulle jag säga. En vanlig matbutik kan knappast bli ett besöksmål i stil med Apples eller Nikes storslagna konceptbutiker. Men principen är egentligen densamma. Din butik kan mycket väl vara värd såväl ”en omväg” som ”resan i sig”, för att anknyta till Guide Michelin. Men då krävs att du erbjuder dina kunder något utöver det vanliga.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047