23948sdkhjf

Nyligen noterade Arctic Blue Beverages ökade i omsättning

Dryckesföretaget Arctic Blue Beverages, som gjorde debut på First North i maj, redovisar en nettoomsättning på 2,6 miljoner kronor för det andra kvartalet 2022 (1,4).

Jämfört med första kvartalet 2022 ökade försäljningen med 30 procent. Vd Valtteri Eroma pekar i rapporten på att bolagets investeringar i marknadsföring, säljare och restaurangkampanjer börjar löna sig på hemmamarknaderna Finland och Sverige.

Försäljningen till Japan tyngdes fortfarande i viss mån av pandemin, men bolaget ser en del positiva signaler som väntas ge resultat under andra halvåret 2022, enligt vd.

Ebitda-resultatet låg på -14,7 miljoner kronor (-4,7) och nettoresultatet var -15,6 miljoner kronor (-5,0).

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Arla lägger ner mejeri – lokala produkter försvinner
”Om regeringen inte genomför det enkla kommer man då klara det svåra?”
Påläggsbolaget Huj fick lägga ner
Globala matpriser fortsätter att sjunka
Nu slutar Pågen tillverka klassiskt bröd
Tuffa tider – då ökar chipssuget
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.14