23948sdkhjf

Matprisstudie: En av fyra har redan bytt kedja

De höjda matpriserna har fått konsumenterna att snabbt ändra sina köpbeteenden, visar färsk undersökning av Retail Academics.
En av fyra har redan bytt kedja som en följd av omvärldsfaktorer. Framför allt är det Ica och Coop som tappar till lågprisalternativen, enligt den nya undersökningen från Retail Academics som är baserad på svaren från 305 shoppers.

Datan är rykande färsk, insamlad vecka 34, och det är tydligt att trots allt fokus på elpriserna så är det matprisern...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
De blir först med svenska ekologiska bönor på burk
Stacky’s tar in kapital
Picadeli är på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
FTI avvecklas: Nytt bolag ska möta framtidens krav på producentansvar
Så klarade Skåne-Möllan prisökningarna
Utmanande kvartal för Midsona
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.109