23948sdkhjf

Alternativa mejeriprodukter mot strömmen – fortsätter öka

Alternativa mejeriprodukter går mot trenden. Försäljningen fortsätter att öka, medan övriga mejeriprodukter och ost tappat det senaste året.
Mejerikategorin har tappat 4 procent i försäljningsvolym det senaste året. Prishöjningarna har dock fört med sig en ökning i värde på 4 procent.

– Mejeri följer ganska väl den allmänna trenden inom livsmedelshandeln, volymerna sjunker med priserna pressar upp värdet, säger Anna Ekström, försäljnings- och analyschef på NielsenIQ.

Det stora undanta...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så klarade Skåne-Möllan prisökningarna
Utmanande kvartal för Midsona
AAK vill dubbla rörelseresultatet
Lantmännen förvärvar skånsk lantbruksverksamhet
Max tar COO och vice vd från Yum Brands
Axfood utklassade marknaden – höjer utdelningen
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.11