23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

City Gross har valt ny Kostym

Kostym Designbyrå och Bergendahls Food med butikskedjan City Gross inleder ett långsiktigt samarbete

Samarbetet mellan City Gross och Kostym Designbyrå gäller City Gross egna varumärken Favorit och Budget, som ska få en total re-design. Målet är att City Gross ska bli näst störst inom svensk dagligvaruhandel.

– Vi är otroligt peppade inför det här uppdraget. Det är en fantastisk resa vi ska göra tillsammans. City Gross är en riktigt intressant aktör inom dagligvarubranschen som kommer växa kraftigt de närmaste åren. Den här satsningen är ett tecken på det, säger Helén Högberg, VD på Kostym Designbyrå.

Torbjörn Larsson, Purchase Manager Private Label på Bergendahls Food, menar att valet av Kostym Designbyrå var en kombination av rekommendationer och personkemi.

– Vi hade hört mycket gott om Kostym. De har stor kunskap om dagligvaruhandeln och när vi träffades kändes det rätt. Det finns en familjär känsla där som gör att vi passar bra ihop, säger han i ett pressmeddelande.

Störst inom svensk dagligvaruhandel

– Jag menar att vi kan klara det. Vi har en mycket aggressiv EMV-plan och tillsammans med Kostym inleder vi nu ett arbete som kommer öka både kvalitet och kundnytta, säger Torbjörn Larsson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14