23948sdkhjf

Löfbergs storsatsar i Finland

Kafferosteriet Löfbergs gör nu en stor varumärkessatsning på den finska marknaden, satsningen görs med det mörkrostade kaffet Kharisma.
Finländarna dricker mest kaffe i hela världen. Nu börjar konsumenterna efterfråga ett mer kraftfullt och mörkt kaffe.

- Många gillar ett mörkare kaffe och tar därför gärna en skopa extra. Men om man uppskattar kaffe som är mer kraftfullt är det bättre att välja en mörkare rostning, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs Lila i ett pressmeddelande.

En mörkrostad varumärkessatsning
Framöver kommer Löfbergs att synas i finska reklammedier med den mörkrostade nyheten Kharisma, ett smakrikt kaffe med intensiv arom, nötaktiga toner och friska, fruktiga nyanser.

- Vi kommer att synas i TV, digitalt på bland annat på facebook, radio, print-annonser och den som är i Helsingfors kommer kunna få sig en kopp Kharisma i vårt rullande kafé, Lila Hy, säger Leif Sjöblom.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062