23948sdkhjf

Kött- och charkbranschens nya drag för att få fram slaktare och styckare

Branschorganisationen Kött- och Charkföretagen satsar på att locka till sig nyanlända med nytt språkstöd. 
Kött- och Charkföretagen (KCF) vill göra det enklare att lära sig grunderna i hantverksyrken inom branschen för de som inte behärskar svenska. Därför lanserar branschorganisationen ett språkstöd på sin nya digitala lärplattform Kött & Charkakademin. 

– Vi har identifierat nyanlända och arbetslösa som viktiga målgrupper för oss och ta...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078