23948sdkhjf

Kött- och charkbranschens nya drag för att få fram slaktare och styckare

Branschorganisationen Kött- och Charkföretagen satsar på att locka till sig nyanlända med nytt språkstöd. 
Kött- och Charkföretagen (KCF) vill göra det enklare att lära sig grunderna i hantverksyrken inom branschen för de som inte behärskar svenska. Därför lanserar branschorganisationen ett språkstöd på sin nya digitala lärplattform Kött & Charkakademin. 

– Vi har identifierat nyanlända och arbetslösa som viktiga målgrupper för oss och ta...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Polarbröd varslar 23 tjänster
Köttkonsumtionen ökar – men svenska marknadsandelen sjunker
Efter kurstappet – nu rekommenderas köp av Axfood
Foodtech-bolag tar in 50 miljoner – ska öka expansionstakten
Nu inleds rättegången mot ägaren av uppmärksammad äggård
Han blir ny vd för Polfärskt Bröd – efter ett år på bolaget
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.079