23948sdkhjf

Superföretaget Norins Ost på framfart

Norins Ost AB var ett av endast 37 företag inom detaljhandeln som i oktober utnämndes till Superföretag av PAR och tidningen Affärsvärlden. Framgången bygger på gedigen kunskap i kombination med förmågan att våga tänka nytt. Tidigare i år startade Norins Ost landets första ostbutik på nätet – Ostogram. Inför 2013 fortsätter satsningen med utökat sortiment och större butikslokaler.
– Vi utökar antalet varor hela tiden och planerar att bredda sortimentet med fler segment och nya paketlösningar under 2013. I januari kommer vi dessutom utöka en av våra butikslokaler till det dubbla, berättar Lena Norin Selhag, vd Norins Ost.

Ett av få Superföretag i detaljhandeln
I oktober blev Norins Ost ett av endast 37 svenska företag inom detaljhandeln som utnämndes till Superföretag av PAR och tidningen Affärsvärlden. Utnämningen grundas på företagets tillväxt, vinst, avkastning, effektivitet, kapitalstruktur och finansiering.

Gedigen kunskap – ett vinnande koncept
Linköpingsföretaget Norins Ost AB bildades 1931 av Ingvar Norin och är Sveriges äldsta familjeföretag i ostbraschen. Idag driver tredje generationen Norin tre butiker och säljer ost och delikatesser via 75 återförsäljare runt om i landet. Tidigare i år lanserade man webbsidan Ostogram och blev därmed först i branschen med butik på nätet.

Ost över internet utan mellanhänder
Ostogram fungerar som andra onlinebutiker, med skillnaden att varorna skickas kylförpackade för att hålla sig fräscha fram till köparens dörr. Förutom ostar innehåller sortimentet ostredskap, marmelader och andra delikatesser.

– Vi försöker alltid köpa in utan mellanhänder och lagerhåller ca 200 ton ost själva. Det är därför vi kan erbjuda över 300 utvalda ostar och delikatesser av hög kvalitet från hela världen via Ostogram, till förmånliga priser, berättar Lena i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11