23948sdkhjf

Mackor och sallader växer mer än färdigrätter

Den positiva utvecklingen för kyld färdigmat tog stopp under 2022. Däremot växer frysta rätter fortfarande i volym. 




Under det senaste året har segmentet för kylda färdigrätter minskat med 1 procent i volym efter att ha haft en stadig tillväxt åren dessförinnan. Kategorin kylda mellanmål tog ännu mer stryk och tappade hela 8 procent. Det visar siffror som analysföretaget NielsenIQ tagit fram åt Fri Köpenskap.

– Vi har länge haft megatrenden med bekvämlighet...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Livsmedelsbranschen vill fortsätta innovera – ”Extra viktigt i en lågkonjunktur”
Även SAS inför Mondelezbojkott – tar bort Marabou, Daim och Toblerone
Löfbergs säljer sitt brittiska varumärke – ”Ett strategisk beslut”
Ulrika Ekström lämnar som vd för Svenskmärkning
De bildar ett joint venture för att satsa på tång
Protos utökar satsning på nötkött från algfodrade kor – som testas av Hemköp
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078