23948sdkhjf

Försäljningen av fryspizza fortsätter att öka

Suget efter fryspizza ökar i Coops butiker.

I ett pressmeddelande uppger dagligvarukedjan Coop att det säljs en fryspizza varannan sekund bland deras butiker. Försäljningen uppges stå pall mot inflationsläget och mer därtill. Svenskar köper allt mer fryspizza, enligt bolaget. En trend som märktes av redan under pandemin.

”Och nu när 2022 kan summeras och 2023 är här fortsätter samma mönster”, står det i pressmeddelandet. Allra bäst ska försäljningen av storpizza på runt 500 gram gå.

– Det ska vara gott, bekvämt, snabbt och enkelt. Tre nyckelingredienser som har stor betydelse för fryspizzans framgång. Tillsammans med klassikern Billys är det Coops egna pizza i varianterna Mozzarella, Salami och Ost+Skinka som det säljs mest av, säger Minna Björklund, tf chef för emv på Coop Sverige.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Vill förnya trots tuffare tider – ”brutalt ute på kapitalmarknaden”
Livsmedelsbranschen vill fortsätta innovera – ”Extra viktigt i en lågkonjunktur”
Även SAS inför Mondelezbojkott – tar bort Marabou, Daim och Toblerone
Löfbergs säljer sitt brittiska varumärke – ”Ett strategisk beslut”
Ulrika Ekström lämnar som vd för Svenskmärkning
De bildar ett joint venture för att satsa på tång
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126