23948sdkhjf

Stor intervju: Coca-Cola-chefen om branschens utmaningar

Plastregleringar, en växande energidrycksmarknad samt ökad efterfrågan på sockerfria läskedrycker och alkoholfri öl. Det händer mycket inom dryckessegmentet som Sofie Eliasson Morsink har att förhålla sig till. Men att vara med och förändra är vad hon tycker om med sitt vd-uppdrag.
Sofie Eliasson Morsink har varit vd för Coca‑Cola Europacific Partners i Sverige i snart fem år. Det är bolaget som tillverkar, distribuerar och säljer Coca-Cola Companys drycker i landet, vilket bland annat inkluderar Coca-Cola, Fanta, Sprite, Bonaqua och Mer.

Det breda sortimentet speglar utvecklingen på marknaden där fler och fler dryckessorter...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Livsmedelsbranschen vill fortsätta innovera – ”Extra viktigt i en lågkonjunktur”
Även SAS inför Mondelezbojkott – tar bort Marabou, Daim och Toblerone
Löfbergs säljer sitt brittiska varumärke – ”Ett strategisk beslut”
Ulrika Ekström lämnar som vd för Svenskmärkning
De bildar ett joint venture för att satsa på tång
Protos utökar satsning på nötkött från algfodrade kor – som testas av Hemköp
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.158